Welkom bij huisartsenpraktijk Van den Berg & Pikaar

Heeft u koorts en bent u benauwd: kom NIET naar de Huisartsenpraktijk en ook NIET naar de Huisartsenpost, maar neem telefonisch contact op! 

Heeft u algemene vragen over Corona, kijk dan op de website: thuisarts.nl of rivm.nl of bel 0800-1351.

 

·        De praktijk is gesloten van 19 oktober tot en met 23 oktober. In deze periode kunt u ook geen herhaalmedicatie via de website aanvragen. Voor vragen die niet kunnen wachten tot na deze periode kunt u contact opnemen met de waarnemend huisartsen.

·        Voor achternamen die beginnen met de letter A/M:  dr Borgman  079-3163993

·        Voor achternamen die beginnen met de letter N/Z:  dr Mungra     079-3413966

Heeft u een vraag over uw gezondheid? Op thuisarts.nl staan betrouwbare informatie en adviezen.

 

De huisartsenzorg is momenteel anders ingericht dan u gewend bent. Heeft u medische vragen waar u onze hulp bij nodig hebt? Belt u dan met de assistente.  

De assistente kan met de huisarts overleggen of het nodig is dat u gezien wordt.

Kom niet naar de praktijk zonder afspraak.

 

Heeft u zich al aangemeld bij mijngezondheid.net ? Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. U kunt een deel van uw dossier inzien, zoals laboratoriumuitslagen en uw medicatieoverzicht. U kunt via dit beveiligd portaal ook herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen aan uw huisarts. De huisarts zal deze zo mogelijk binnen twee werkdagen beantwoorden. 

  

Meer informatie vindt u onderaan deze website bij het onderwerp 'weer naar de huisarts- hoe doen we dit?'.

Voor praktische vragen of voor een luisterend oor kunt u terecht bij het Rode Kruis 070 4455888

 

Op deze site kunt u informatie vinden over de praktijk van de huisartsen Mw. H. van den Berg en Mw. A.E. Pikaar-Van Zuilen in gezondheidscentrum Driemanspolder. U vindt op deze site gegevens over de huisartsen en praktijkmedewerkers en openingstijden van de praktijk. Verder is het mogeijk om herhaalreceptuur aan te vragen, inzicht te krijgen in uw persoonlijk medisch dossier en contact te leggen met de praktijk. Daarnaast biedt de site algemene informatie over de huisartsenzorg en zorg voor bepaalde patiëntengroepen. U vindt voorlichting over gezondheid, ziekte en de juridische kant van de zorg. 

Klachten

Elke dag doen hulpverleners hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij gaan veel dingen goed, maar soms kan er ook eens iets fout gaan. Wanneer er naar uw mening iets niet goed gegaan is of u bent ontevreden over de werkwijze, is het belangrijk dat u dat laat weten.

Zorg verlenen is een kwestie van vertrouwen. Een kwestie ook van goede samenwerking tussen uw hulpverlener, diens medewerkers en u als patiënt. Als dat vertrouwen geschaad is, wil de hulpverlener het graag herstellen. Een klacht is een kans om te leren en de dienstverlening te verbeteren. 

Misschien bent u ontevreden over de medische behandeling of u vindt dat een hulpverlener of een andere medewerker een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend. Uw huisarts, uw apotheker of een andere hulpverlener hoort  graag wat u dwars zit. 
 

Eerst praten
Vindt u dat een hulpverlener of medewerker u onrechtvaardig heeft behandeld, een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend? Blijf er niet mee rondlopen. Bespreek uw klacht met die hulpverlener zelf. Vaak geeft zo’n gesprek voldoende wederzijds begrip om weer samen verder te kunnen. U vindt de adresgegevens van uw hulpverleners eenvoudig op de homepage van zoetermeergezond.nl onder 'zoek uw hulpverlener'. Gaat uw klacht over de Huisartsenpost, dan kunt u uw klacht meteen schriftelijk indienen.

 

Uw klacht schriftelijk indienen
Wilt u niet rechtstreeks zelf de hulpverlener of medewerker benaderen? En betreft uw klacht
een huisarts of een medewerker van een huisartspraktijk in Zoetermeer/Benthuizen of de Huisartsenpost Zoetermeer?

U kunt uw klacht dan schriftelijk kenbaar maken en sturen naar:
 

Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ),
 t.a.v. Klachtopvang,
Croesinckplein 24, 2722 EA Zoetermeer
 

of per e-mail zenden aan klacht@sgzoetermeer.nl

 

Beschrijf uw klacht in uw eigen woorden: over wie heeft u een klacht, wat is uw klacht en wat zou u willen dat er gebeurt om uw klacht 'uit de wereld te helpen'. Hierbij is het handig uw geboortedatum of de geboortedatum van de betreffende patiënt door te geven over wie de klacht gaat. Lees de folder 'Een klacht over onze zorg? Blijf er niet mee lopen!
 

Andere hulpverleners dan hierboven vermeld, zoals bijvoorbeeld apothekers (ook in de dienstapotheek), diëtisten, podotherapeuten, optometristen, specialist(en) in het ziekenhuis, fysiotherapeuten of oefentherapeuten, hebben hun eigen klachtenregeling, die u in de regel op hun website kunt vinden.
 

Klachtenfunctionaris

Levert een gesprek met de betreffende hulpverlener of medewerker niet voldoende op of wilt u geen gesprek aangaan? Dan is het mogelijk een beroep te doen op de ondersteuning van een onafhankelijk klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl) voor de huisartsen en medewerkers van huisartsenpraktijken in Zoetermeer/Benthuizen en de Huisartsenpost Zoetermeer. U kunt dit ook nalezen in de volledige klachtenregeling. De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HuisartsenKring Haaglanden [1].

Een klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft geen oordeel. Hij of zij is onafhankelijk. Alles wat u aan deze persoon vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

Geschillencommissie

Kunt u zich niet kunt vinden in de uitkomst van de klachtbehandeling met de onafhankelijk klachtenfunctionaris van de SKGE of bent u van mening dat de klacht niet is opgelost? Dan is er sprake van een geschil. U kunt het geschil dan schriftelijk voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl).

 

 


[1]  De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HKH tel 070-3029821, info@kringhaaglanden.nl